Høy regning – vil bli rettet

Mange opplever at januar-regningen for kommunale avgifter ble uvanlig høy. Det er tre grunner til dette. Regninger som er feil, vil bli rettet på neste faktura.

Det aller enkleste er at du betaler fakturaen som vanlig. Har du betalt for mye, vil dette blir ordnet ved neste faktura-utsetning, opplyser enhet for park og teknisk.

Det går også an å vente med å betale.  Hvis du ønsker,  kan du avvente å betale termin 1 og vente til du mottar termin 2 og da betale mellomlegget. Termin 2 vil komme ut før det purres på termin 1. 

Det er tre grunner til at mange opplever årets januar-regning som høy

  • Prisene er satt noe opp, i tråd med prisindeks og kostnader.
  • Mange bruker mer vann enn det som var stipulert for og som du betalte for i fjor. Dette ekstraforbruket avregnes på januar-fakturaen.
  • En teknisk feil beregner noe for høy regning for enkelte. Dette vil bli rettet opp til neste faktura, og det vil derfor ikke koste deg noe til slutt.

Vi  opplever ganske stor pågang til Innbyggertorget og sentralbordet. Vi håper denne informasjonen vil være nyttig for de fleste.

Hvis du likevel har spørsmål, ber vi om at de sendes på epost til innbyggertorget@vennesla.kommune.no. Det er viktig at du oppgir navn og adresse slik at saksbehandler raskt kan behandle forespørselen.

Her kan du lese våre priser og gebyrer

Vi minner også om at du kan følge dine fakturaer via Min Side