Private snuplasser må ryddes privat - søppelbilen kommer

Avfall Sør starter henting igjen fredag. Men da må snuhammere og snuplasser være rensket. Private veger vil ikke bli rensket av kommunen.

Avfall Sør henter avfall som normal fra fredag. - Klikk for stort bildeAvfall Sør henter avfall som normal fra fredag.

Vennesla kommune vil renske snuhammerne i de kommunale vegene hvor søppelbil skal inn. Det vil bli gjort torsdag og fredag. Avfall Sør starter opp innsamling av avfall igjen fredag. Det vil bli kjørt normale ruter i både Vennesla og Kristiansand.

I alle private veger, må oppsitterne selv stå ansvarlig for at snuplasser er rensket og brøyta til søppelbilen kommer.

Det er mange private veger som brøytes av kommunen, men rensking og oppbrøyting av snuplass utføres ikke av oss. Det er viktig at private vegeiere raskt agerer på denne informasjonen.