Informasjon om fyrverkeri i Vennesla

Kristiansandsregionen brann og redning, sammen med politiet, ønsker å informere innbyggerne i Vennesla kommune om at det er lov å bruke fyrverkeri i et gitt tidsrom på nyttårsaften.

I henhold til Politivedtektene for Vennesla kommune er det forbudt på, utover eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted å bruke fyrverkeri eller eksplosive stoffer hvis ikke politiet har gitt tillatelse til dette.

Politiet har gitt generell tillatelse kun for nyttårsaften 31. desember i tidsrommet fra klokken 18.00 til 1. januar klokken 02.00.  Men merk: Tillatelsen gjelder ikke for store deler av Vennesla sentrum. Der er det forbudt å skyte opp fyrverkeri også nyttårsaften.

Slik lyder regelen:

“Det er forbudt, også i tidsrommet nyttårsaften fra klokken 18.00 til 1. januar klokken 02.00, å bruke fyrverkeri fra krysset mellom Sentrumsvegen og RV 405 i nord til og med rundkjøring Ålefjærkrysset i syd inkludert tilstøtende parkeringsplasser. Unntak fra denne regelen er parkeringsplass syd for Postgården, og beboere på Graslia mellom Sentrumsveien og RV 405.”