Robert Burman konstituert som kommuneoverlege

Robert Burman er fra 1. mai er konstituert som Vennesla kommunes kommuneoverlege.

Burman er nå i 50 prosent stilling som assisterende kommuneoverlege med særskilt ansvar for barn og unge. Han vil etter sommeren øke stillingen til 70 prosent.

Burman konstitueres etter at Kirsten Toft har sagt opp sin stilling og sluttet til fordel for nye oppgaver i Kristiansand. Egentlig er det én kommuneoverlege i full stilling i Vennesla og én assisterende i 50 prosent. Burman vil nå ha ansvaret for hele virksomheten.

Kommunalsjef for helse og omsorg, Ragnhild Bendiksen, er veldig glad for at Burman, som kjenner kommunen godt, har sagt ja til disse ekstraoppgavene i påvente av at det ansettes ny fast kommuneoverlege.

_ Jeg kjenner kommunen godt, ja. Det er spennende oppgaver. Jeg skal bidra så godt jeg kan. Hvor lenge det blir er litt uklart, sier Burman.

Det jobbes med flere ulike løsninger for hvordan kommuneoverlegens oppgaver skal organiseres i framtida og for eksempel om Vennesla skal samarbeide med andre kommuner.