Har du noe du vil ta opp?

Torsdag satte de opp eldrebenken i Kulturhuset. – Vi kommer til å gjøre det etter hvert møte i Eldrerådet. Vi ønsker innspill, sier leder Gerd Vigdis Slettedal.

Gerd Vigdis Slettedal, Yngvill Falkum Bjellås og Unn Abrahamsen ønsker velkommen til Eldrebenken.  - Klikk for stort bildeGerd Vigdis Slettedal, Yngvill Falkum Bjellås og Unn Abrahamsen ønsker velkommen til Eldrebenken.

Den første timen var ikke så mange eldre kommet for å snakke ennå. Det ble mest til at Gerd Vigdis prata med Unn Abrahmsen og Yngvill Falkum Bjellås. De er begge medlemmer av Eldrerådet og deltok sammen med Slettedal på standen.

_ Folk vet det jo ikke ennå. Planen er at vi etter hvert møte i eldrerådet, fra klokka 11.30 til 12.30 blir å finne i Kulturhuset. Det er bare å komme innom da, sier Slettedal.

Eldrerådet ønsker å snakke med folk om alt mulig. Du kan ta opp ting, fortelle om ting, komme med råd og vink, eller bare ha lyst til å prate litt.

Eldrerådet har laget egen plakat med ELDREBENKEN. Neste møte og treff blir 30. mai.

Vennesla kommune har flere slike bruker- og innbyggeråd. I tillegg til eldrerådet kan nevnes Vennesla barne- og ungdomsråd og Rådet for funksjonshemmede. Også disse rådene ønsker kontakt med folk som har ting å ta opp.

På kommunens nettside finner du en egen side med informasjon og kontaktpersoner til de tre rådene.