Organisasjonen Vennesla kommune

Vennesla kommune er administrativt organisert etter tonivå-modellen.

Kommunedirektøren

Kommunedirektøren har det øverste administrative ansvaret for kommunens organisasjon. Han er bindeleddet mellom administrasjonen og det politiske beslutningsnivået.

Kommunedirektøren skal påse at saker som legges frem for rådene og politikerne våre er forsvarlig utredet. Han har også ansvaret for at politiske vedtak blir satt i gang. Direktøren sørger for at alle tjenester som kommunen produserer er lovlige, etter forskriftene og overordnede instrukser.

Kommunalsjefer

Fem kommunalsjefer inngår i kommunedirektørens lederteam, og de er ledere for hver sin seksjon. Det er økonomi, organisasjon, helse og omsorg, samfunn og miljø og seksjon for oppvekst og inkludering.

Enheter og enhetsledere

I tillegg er det 24 resultatenheter. Hver av disse enhetene ledes av en enhetsleder som svarer til kommunedirektøren.

Organisasjonskartet

Overordnet organisasjonskart i pdf-format (PDF, 59 kB)

Informasjon om seksjonene i kommunen

Under finner du litt informasjon om kommunedirektørens rolle, den enkelte seksjon og hvilke enheter som hører under seksjonene: